.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان در نماز جمعه
شمال نیوز: امام جمعه بابلسر با بیان اینکه حضور مسئولان در نماز جمعه کمرنگ است، گفت: برخی از مسئولان حتی یک‌بار هم در نماز جمعه شهرستان شرکت نکردند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: در فضیلت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن صراحتا مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

 وی افزود: خداوند خطاب به مومنان در این سوره عرض کرده هنگامی که صدای موذن بلند شد و دعوت به نماز شدی باید تمام کارهایت را رها و برای انجام این واجب الهی حاضر شوید.

 طلابیان ظرفیت نماز جمعه را ظرفیت عظیمی برشمرد و اذعان داشت: پایداری از فرهنگ اسلام و تعالیم معنوی، ارشاد و هدایت مردم، سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی، تحکیم وحدت و وفاق ملی، ایجاد رابطه تعاملی و متقابل میان مردم و حکومت، بسیج ملی و ترویج روحیه وفاق ملی از جمله ظرفیت‌های حاکم بر برقراری نماز جمعه است.

 خطیب جمعه بابلسر کارکرد نماز جمعه را کارکردی عبادی معنوی برشمرد و افزود: کارکرد سیاسی و مدیریت بحران، فرهنگ‌سازی و مدیریت اجتماعی، هدایت افکار عمومی به سوی ارزش‌های اسلامی و آموزشی از جمله کارکردهای دیگر برپایی نماز جمعه است.

 وی با بیان اینکه هر کس بدون دلیل سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند بر قلبش مهر نفاق می‌زنند تصریح کرد: این نشان از کارکرد عظیم و جایگاه با عظمت نماز جمعه دارد.

 امام جمعه بابلسر ثواب شرکت در نماز جمعه را همپای ثواب حج دانست و عنوان کرد: امام راحل به دلیل ظرفیت و کارکردی نماز جمعه فرمودند نمازجمعه در راس همه امور است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت: ارتباط بین مسئولان و ائمه جمعه سبب رفع مشکلات مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد انتظاری اظهار داشت: امام حسین(ع) و یارانش شهید در راه نماز هستند.

 وی با بیان اینکه نمازهای جمعه ماباید شاهد حضور پررنگ نمازگزاران باشد، افزود: امروز تمام قدرت‌های دنیا صف کشیدند تا کشور قدرتمند، بیدار و مقتدر اسلامی را که با برپایی نماز پابرجاست، از پا درآورند.

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران تصریح کرد: نکند مسلمان، شیعه کارگزار یا مسئولی در این کشور زندگی کند، اما نسبت به نماز بی‌توجه باشد، چرا که این عمل، عملی نابخشودنی است.

 انتظاری با بیان اینکه نماز جمعه از شئونات اسلامی است، ادامه داد: نماز باید با کیفیت و محتوا برگزار شود.

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با بیان اینکه ائمه جمعه پناهگاه این ملت مقتدر هستند، گفت: دشمن طمع ناجوانمردی را بر کشور ما بسته تا کشور ما را نابود کند، اینجاست که باید ارتباط متقابلی بین مسئولان و ائمه جمعه به‌وجود آید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.